Salam
Semalam merupakan hari yang menyeronokkan bagi aku. Walaupun sedikit stress setelah mendapat kerja secara tiba-tiba ketika sedang bersiap-siap untuk pulang ke rumah, namun ia lenyap setelah melalui peristiwa semalam.
Selepas menghantar housemate aku, Muzek ke perhentian bas, aku dan yang lain bercadang untuk ke Bazar Ramadhan di Sungai Ara. Sedang asyik bersembang-sembang dalam kereta, entah macam mana Din tersilap mengambil  jalan dan mengarah ke Bukit Gedung. Nak patah balik, jalan sibuk sangat. So kitorang meneruskan perjalanan.
Lepas bincang-bincang, kitorang decide nak pergi ke Teluk Tempoyak dengan hajat nak makan ikan bakar yang femes kat sana. Lebih kurang pukul 6, kitorang sampai ke Teluk Tempoyak. Alangkah hancur luluhnya hati kami kerana kedai ikan itu di tutup sementara bulan ramadhan.
Lepas solat asar, kitorang decide nak pegi makan mee udang yang femes kat Pulau Pinang ni. Dalam kereta, kami mula sembang-sembang tentang makanan yang best kat Pulau Pinang ni. Sempat jugak aku mengusha masjid-masjid yag membuat masjlis berbuka puasa. Mane la tau kalo tak sempat kan.
Sampai je kat kedai mee udang tu, sekali lagi kami kecewa. Meja kat kedai tu dah habis ditempah. Aku cuba buat lawak mintak tikar sebab nak makan kat bawah tapi tak berjaya gak. Then, kami pergi ke kedai yang tidak jauh dari situ tapi tutup. Arghhh. Then kami ternampak satu restoran Ikan Bakar di tepi jalan. Nampak meja kosong je, kami pun terus masuk. Dan kami kecewa lagi kerana semua meja telah habis ditempah.
Sudah pukul 7 malam. Setelah berfikir masak-masak, kami  bergerak ke masjid yang aku nampak tadi. Sampai disana lebih kurang 7.20 malam. Masjid ni agak unik, serius cantik. Tapi aku lupa nak tengok nama masjid tu. Lokasi pun aku tak tahu haha. Pada mulanya, aku dan yang lain agak malu-malu nak masuk sebab hampir semua orang kat situ adalah orang tua. Nasib baik diorang ni peramah dengan menjemput kami semua duduk. Maka berbuka puasa lah kami dengan karipap, pulut udang, kurma, jelly laici dan air oren.  Tapi macam tak kenyang je. Jadi kami plan nak singgah kat Ara Café selepas solat.
Kemudian, kami solat jemaah di sana. Nampaknya acara makan-makan belum berakhir. Selepas solat Maghrib kami diajak untuk makan sekali lagi. Kali ni makan nasi berlauk ayam goreng, kari udang, ssedikit sayur dan kerabu mempelam. Dan aku betul-betul kenyang hohoho. So plan ke Ara Café batal secara automatic.
Apa yang aku dapat dari peristiwa semalam, rezeki tuhan ada di mana-mana. Segala yang berlaku telah ditetapakan dari awal lagi. Walupun kempunan nak makan mee udang, tapi kami dapat makan kari udang yang sangat sedap. Pada mulanya aku dan Alif bercakap pasal pulut udang, sampai di masjid hasrat kami untuk makan pulut udang tu tercapai. Jadi, apa yang  yang penting, jangan putus asa untuk mencari rezeki hehehe. Erkk, kenyang!!!!!