Salam

Masa kita kecik-kecik dulu orang selalu tanya aku," Bila besar nak jadi apa?". Kadang-kadang dalam kelas pun terutamanya pada zaman tadika cikgu aku selalu tanya gak.

Aku masih ingat jawapan pertama aku semasa ditanya oleh kakak aku. Pada masa tu dia sedang menyiapkan folio sejarah keluarga. Aku cakap aku nak jadi doktor gigi. Aku tak tau kenapa aku jawab camtu. Mungkin pada masa tu aku selalu tengok iklan Colgate kat tv kot.


Kadang-kadang terasa nak jadi bomba sampai sanggup berlari-lari bawak paip getah untuk siram pokok bunga. Haha. Tu pun sebab mak aku yang paksa siram.

Lama-kelamaan cita-cita aku berubah. Aku mula terpikir nak jadi seorang askar. Aku nak tembak orang jahat. Aku nak berlari-lari dalam hutan, merangkak bawah kawat berduri, panjat tembok dan macam-macam lah.

Then aku terpikir, macam letih je kerja macam tu. So aku decide nak jadi juruterbang. Boleh bawak jet laju-laju. Pastu tembak raksasa macam dalam cerita ultraman. Tapi sayang, aku ni gayat dan rabun Y_Y.

Time aku kecik dulu, aku ada gak simpan angan-angan nak jadi Masked Rider Black. Yelakan, time tu cerita Masked Rider merupakan antara cerita feveret aku selain Dragon Ball dan Ultraman. Aku masih ingat hero Masked Rider ni pakai jaket kaler putih. So aku ingat nak suruh mak aku belikan satu jeket tu untuk aku tapi malu nak mintak hehe.


Kotaro

Ada lagi satu jawapan yang aku tak boleh lupa bila di tanya tentang cita-cita. Time tu aku jawab aku nak jadi Mahathir. Aku tak tau kenapa, mungkin disebabkan aku selalu melihat wajah beliau dalam tv dalam Buletin Utama TV3. Atau pun mungkin aku memang minat nak jadi leader. Erk, yeke??

Sampai sekarang aku masih berangan-angan sebelum tidur. Kadang-kadang aku nak jadi Cristiano Ronaldo yang hebat main bola. Mane la tau dapat membawa Malaysia layak ke Piala Dunia tapi nampak macam tak realistik. Kadang-kadang aku berangan nak jadi macam Yip Man atau hero Ong Bak yang handal berlawan.wakaka

Kadang-kadang aku rasa aku nak jadi penyanyi. Nasib baik aku sedar aku tak ada pakej yang lengkap(wahahaha). Aku sedar suara aku tak sedap, muka tak hensem, hidung tak mancung pipi tersorong-sorong :P

Tapi selama aku hidup kat bumi ni, tak pernah sekali pun aku bercia-cita atau berangan-angan nak jadi Engineer. Tapi sekarang, aku sudah menjadi penuntut tahun ketiga semester kedua Chemical Engineering di UTP. Dan tengah berpraktikal di Penang.hmmm

Lihatlah dunia, kita hanya berangan-angan tapi tuhan yang menentukan segalanya.

Bye-bye~~