Salam. Kali ni aku di tag lagi oleh Stopa. Dah lame aku simpan tag ni. Memandangkan masih bnyak lg yg belum terjawab, aku pun curi mase skit utk jawab. Rules nye mcm kat bwh ni.

1. Go to your photos folder in your computer.
2. Go to the 6th folder of photos.
3. Go to the 6th picture in that folder.
4. Put the picture on your blog and description of it.
5. Invite six friends to join the challenge.
6. Link them your blog and let them know they have been challenged




Dan gambar yg terkena adalah gambar diatas. Bila tengok je gambar ni, aku akan tersenyum sorng diri. Sebenarnye ni la tunang aku. Aku bertunang dgn die time form 5 dulu. Namenye, cukuplah aku sebut sbgai Mira. Tapi,aku ditunangkan secara pakse oleh keluargaku. huhu. Nak buat mcm mne, terima je lah. Nasib baik dia lawa.haha

Sebenarnye, die ni tunang olok2 aku je. Ceritanye mcm ni, time F5 dlu, Panitia Agama Islam ingin mmbuat amali prtunangan dan sembelihan sempena Minggu Aktiviti. Setiap homeroom F5 akan digabungkan dgn homeroom F4 dan melakukan amali pertunangan. Entah macam mne, aku terpilih utk mnjadi pengantin lelaki. Yg lain semuanye mnolak dgn alas an malulah, takut awek marah la bla3. Dan aku pun trima je la.

Masih aku ingat, hari tu hari Khamis, aku diarak ke surau lama oleh bdak2 homeroom F5. Kat surau tu, dh mnunggu bdak2 homeroom F4. Sebelum masuk, ayahku (olok2) trpkse mmbeli pantun yg dijual oleh wakil perempuan. Selepas brbalas pantun, akhirnya dpt jgk masuk. Time tu mmg malu giler la. Bila aku intai kedalam surau, ramai giler org.Rase nk lari je. Dah la time masuk,aku kena cium tangan bdak F4 a.k.a ayah pengantin perempuan. Jatuh saham.haha. Bila masuk tgk pengantin perempuan, fuhh, lawa nye. Kalau diorang suruh kahwin betol2, mngkin aku nk kot time tu. Haha.

Lepas tu, mula brbincang pasal tarikh prkahwinan,hantaran dan bla3. Aku dah tak dengar ape2 dah time tu. Time tu nerves giler, mcm betul2 brtunang. Akhirnya, habis jgk majlis tu. Tp aku trsilap,tba-tba,dtng sorang bdak F4 lelaki ajak aku bergambar dgn tunang aku tu. Mula2 aku menolak, lepas dipujuk aku terima jgk. Dgn trsipu-sipu malu, aku brjalan kearah tunang aku tu. Bila aku duduk je tepi tunang aku tu, tba2 berpuluh-puluh flash kamera mnghentam muka aku. Mmg malu giler smpai pipi aku terketar-ketar. Nak senyum pun tak dapat. Tak dpt dibayangkan. Haha.

Lepas tu, aku dh tak jumpe dh tunang aku tu. Kalau jumpe mgkin tak perasan kot. Lgpun, aku tak pakai spek time jalan2. So, tak nmpaklah. Sejak hari tu, bila aku lalu je tepi bdak perempuan F4,msti aku rase malu. Tapi, bila pikir2 balik, mmg klakar la time tu. Haha. Tu la antara kenangan aku paling manis kat MRSM KT. Hehe.

Hmmm..orang seterusnye:
-Hanifi
-Nash
-Qist
-Sued
-PeaPah-nk balas dendam.haha